Skip to content Skip to footer

Pozycjonowanie sklepu w Internecie

Sprzedaż internetowa rozwija się niezwykle dynamicznie w ostatnich dwóch latach. Popularność sklepów internetowych sprawiła, że marketing internetowy również zbiera swoje plony. Jeszcze nigdy reklama w Internecie nie była tak skuteczna, prosta i popularna jak dziś.

Pozycjonowanie sklepu w sieci?

Termin pozycjonowanie pochodzi z angielskiego Search Engine Optimization (w skrócie SEO) i jest procesem, którego nadrzędnym celem jest poprawienie ilości ruchu przychodzącego na stronę. Mówiąc językiem bardziej potocznym chodzi o jak największą ilość wejść na stronę czy kliknięć w określony link. Aby tak się stało strona internetowa musi zajmować określoną pozycję i miejsce w wielu wyszukiwarkach. Te świetnie pozycjonowane podpowiadają się od razu i na początku. Wiele stron pozostaje niezauważonych i nieodwiedzonych przez długi czas, z uwagi na fakt, że ich właściciele nie zainwestowali w ich odpowiednią pozycję.
Pozycjonowanie odbywa się w oparciu o tzw. frazy kluczowe. Frazy kluczowe to hasła i frazy mające na celu przeniesienie użytkownika wprost do wybranego sklepu internetowego, gdzie będzie mógł swobodnie zapoznać się z marką i ofertą firmy.
Im wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania, tym więcej użytkowników do niej dociera i w nią klika. Dzięki temu firma pozyskuje nowych klientów. Jest to też świetne narzędzie do budowania marki przedsiębiorstwa.

Po co pozycjonuje się sklepy i jakie daje to korzyści?

Pozycjonowanie sklepów to w dzisiejszych realiach absolutna konieczność dla wszystkich, którzy chcą zaistnieć i odnieść sukces w sprzedaży. Dzięki pozycjonowaniu można zdobyć najlepsze pozycje wyszukiwania konkretnych słów kluczowych i generować unikalne wejścia dopasowanych użytkowników. Wszystko to przekłada się na realny zysk firmy i pozyskanie nowych klientów.
Pozycjonowanie sklepów to również narzędzie do walki z coraz silniejszą konkurencją. Liczba sklepów internetowych z roku na rok przyrasta i bez odpowiedniej pozycji w Internecie ciężko oczekiwać pozyskania nowej bazy klientów.

Działania w obszarze pozycjonowania sklepu

Działania SEO obejmują dwie główne aktywności: optymalizację strony i tzw. link building. Link building to nic innego jak linkowanie odnośników z innych stron internetowych z zachowaniem spójności i zbieżności z pozycjonowaną stroną.
Optymalizacja zaś to dostosowanie kodu strony do wymogów różnych wyszukiwarek internetowych oraz bieżąca aktualizacja i wprowadzanie koniecznych modyfikacji technicznych. W optymalizacji szczególnego znaczenia nabiera treść – im bardziej unikalna treść tym większe zainteresowanie użytkowników.

Leave a comment

0.0/5